Sinclair

Sinclair är Uddevalla gymnasieskolas minsta skolhus. Här blir alla elever sedda och kan utveckla sina framtidsdrömmar med hjälp av skickliga lärare. På Sinclair kan man läsa barn-och fritidsprogrammet, estetiska programmet samt försäljnings- och serviceprogrammet.

På estetiska programmet finns möjlighet för dig som brinner för bild, musik, teater, dans eller media att utvecklas inom respektive inriktning. Samtidigt får du också behörighet till högre studier.

Barn- och fritidsprogrammet riktar sig till dig som är intresserad av pedagogik och vill arbeta med människor. Du lär dig att möta och leda andra människor i deras utveckling.

Försäljnings- och serviceprogrammet är programmet för dig som vill arbeta med försäljning, kommunikation, marknadsföring och service inom handelsbranschen.

Våra program är BF, ES, FS

Reception