Digitala resurser

Våra elever får tillgång till ett antal digitala resurser under sin studietid. Förutom möjlighet att låna en dator får våra elever bland annat tillgång till Google Suite, Inläsningstjänst, NE Skola, Landguiden mm.

Nedan finner du mer information om digitala resurser som finns tillgängliga för våra elever på samtliga utbildningar. På varje utbildning finns också ytterligare digitala resurser för våra elever.

chromebook

Elevdator

Elever som studerar hos oss har möjlighet att låna en elevdator under sin studietid.

Vklass

Skolans lärplattform där vi hanterar meddelanden samt samlar provkalender, planeringar, kunskapsbedömningar och dokumentation av utvecklingssamtal.

Edlevo

Edlevo är det system där vi hanterar närvaro/frånvaro samt ledighetsansökan.

Biblioteket på webben

Här kan du söka i bibliotekens samlingar och låna om och reservera medier. Här finns också stöd och hjälp om informationssökning och källkritik

G Suite

Google Workspace for Education

Samarbetsverktyg för elever och personal.

Inläsningstjänst

Inlästa läromedel och skönlitteratur.

Landguiden

Erbjuder heltäckande och tillförlitlig information om alla världens länder, konflikter och organisationer

NE Skola

NE erbjuder digitala kunskapstjänster och läromedel för elever och lärare