Pingviner

• Måndag 15 juli - fredag 19 juli
  • 10.00-15.00
  • Ljungskile Segelsällskap Strandvägen 26 Ljungskile

ANMÄL er till LjSS populära Para-vecka 29 nu!
LjSS i samarbete med Uddevalla Kommun SOMMARLOV FÖR ALLA, RBU Uddevalla/Bohuslän, STSS Jolle Stenungsunds Segelsällskap bjuder in till halvdags-läger som genomförs under vecka 29 med möjlighet att välja FM kl.10-12 eller EM grupp kl.13-15.

Här är alla med funktionsvariationer välkomna att delta.

Anmäl er nu, begränsat antal platser. www.ljss.se/anmalningar/

Det blir segling på individanpassad nivå med fokus på att prova på olika båtar och lära sig lite teori om segling och båtvett. Allt lärande sker på ett pedagogiskt och lekfullt sätt och våra instruktörer är utbildade och har lång erfarenhet av att lära ut.
LjSS klubbhus har anpassade lokaler med toalett, omklädningsrum, ramp och lift som finns tillgängligt för alla.

LjSS Instruktörer är utbildade för para-segling av Svenska Seglarförbundet.

Det finns ingen lägeravgift, förutom LjSS medlemsavgift, då Para-veckan ingår i Uddevalla Kommuns främjande av gratis lovaktiviteter "LOV FÖR ALLA" samt att lägerveckan är ett samarbete mellan RBU Uddevalla/Bohuslän, LjSS och Stenungsunds Segelsällskap.

Medlemsavgift faktureras till anmäld epost efter anmälan.

Vårt viktigaste fokus är att det ska vara säkert och roligt att träna segling på Ljungskileviken.

Ålder: 8-50 år

Kostnad: GRATIS förutom medlemsavgift