En kvinna står intill en behandlingsbrits

Helene Flink är auktoriserad hudvårdsterapeut och driver Clinique 91´ Hud & Makeup i centrala Uddevalla.

Clinique 91´ Hud & Makeup

Clinique 91´ Hud & Makeup som ligger i Zachaus Gränd 3 i centrala Uddevalla erbjuder bland annat ansiktsbehandlingar, hudvårdskonsultationer och microneedling. Helene Flink som driver företaget är auktoriserad hudvårdsterapeut och tycker det är viktigt med en levande centrumkärna.

- Jag älskar Uddevalla! Alla butiker i centrum är lika viktiga. Jag jobbar varje dag för att ändra den negativa attityden kring centrum, jag försöker alltid se det positiva. Är det något arrangemang i stan så gå ut och stötta det, prata med andra, upptäck något nytt, säger Helene Flink.

Helene har haft sin verksamhet i samma lokaler i drygt 30 år. Hon har haft många kontakter med kommunen på olika sätt genom sin verksamhet.

Flera idéer om hur kommunen kan hjälpa centrum

När det gäller centrala Uddevalla har Helene Flink flera idéer kring vad kommunen kan göra för att hjälpa företagen så att de kan vara kvar och utvecklas:

  • Kommunen behöver förstå företagens villkor, för att kunna ge mer stöttning, coachning och support.
  • Fortsätt köpa in presentkort till verksamheter i centrum som julklapp till kommunens anställda.
  • Julbelysning/ljusinstallation längre upp på Kungsgatan. När julbelysningen tänds är alla ljusinstallationer längre ned i centrum, det finns ingen installation som lockar besökare hit.
  • Jag vill gärna höra vad andra företagare tycker, hur ställer de sig till olika frågor? Kan kommunen samla till branschvis informationsmöten för företag med olika teman?
  • Om det kommer upp frågor som rör företagare i kommunfullmäktige, bjud in företagarna innan fullmäktigemötet så att de får information.
  • Skapa en bildbank med centrumbilder som företagen kan använda fritt, och möjlighet att via denna bildbank få kontakt med fotograf som man kan hyra.
  • Det behövs en gemensam intresseorganisation som jobbar för centrum. Idag är det spretigt med många olika aktörer.
  • Fortsätt kommunicera om vad kommunen gör i centrum och varför. Det var väldigt bra och informativt när kommunen i filmer berättade om arbetet med Kungsgatan.
  • Fortsätt med det positiva arbetet inom brottsförebyggande rådet, BRÅ. Det är ett väldigt bra samarbete med kommunpolisen och kommunen nu.

Läs gärna mer på företagets webbplats.

Tillbaka till Företagsmaraton

En man står intill en kvinna som håller i en burk med ansiktskräm

Per Bäckström, chef avdelningen näringsliv och samhälle i Uddevalla kommun, och Helene Flink.

Ett sminkbord med lampor runtomkring, makeup och en vägg som är fylld med diplom.

Företaget säljer olika hudvårdsprodukter. På väggen syns diplom som Helene Flink tagit inom sitt specialområde.

Du kanske också är intresserad av