Herrestad lekplats

Herrestadsparkens lekplats nyrenoverad

Välkommen till lek på nyrenoverade lekplatsen i Herrestad!

Vi öppnar upp Herrestadsparkens lekplats för lek lagom till semestertid! Från och med fredag 5 juli kan du ta med barnen och besöka den nyrenoverade lekplatsen med massor av nya lekredskap.

En klätterställning med fotspår i sanden runtom en solig dag

Nu är Herrestadsparkens lekplats klar för lek!

På Herrestadsparkens lekplats kan barnen balansera på balansbommar, åka sig snurriga i karuseller och leka i ett skojigt lekhus. Kanske vågar de ta en tur i vår nya linbana? Populära lekredskap från tidigare är kvar på lekplatsen men har rustats upp, exempelvis klätterställningarna.

Lekplatsen passar bäst för lekande barn upp till 12 år. För medhavda föräldrar och mat finns det nu bord och bänkar där det passar bra att fylla på energin efter all lek.

Vi öppnar upp lekplatsen som är klar att leka på nu inför semestertid. I höst kommer vi tillbaka och gör klart det allra sista. Bland annat ska trappa och entréer byggas klart och vi kommer då också att plantera växterna eftersom hösten är en bättre tid för plantering.

Bra att veta om Herrestadsparkens upprustade lekplats

• Lekplatsen passar bäst för barn upp till 12 år
  • Sittplatser & fikabord
  • Klätterställning